RADA MIEJSKA SZCZEKOCINY
Skład osobowy Rady Miejskiej w Szczekocinach kadencja lata 2024 - 2029
- GRZELKA Jacek Piotr – Przewodniczący Rady Miejskiej w Szczekocinach (pełniony dyżur: piątek godz. 14.00 - 15.00)
- PASIERBIŃSKA-BIJAK Agnieszka Helena – Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczekocinach
- SEWERYN Anna Maria - Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczekocinach
- BAJOR Wojciech Stanisław
- BARANOWSKI Przemysław Szczepan
- CZYŻ Dariusz Krzysztof
- DREJ Andrzej Stanisław
- FRANAS Alfreda Barbara
- FREJOWSKI Sławomir Adam
- GAŁA Łukasz Zbigniew
- GĘBKA Grzegorz Marcin
- RUTKOWSKI Czesław Tadeusz
- SAP Jarosław
- SKÓRA Dawid Stanisław
- ZASADA Sebastian Piotr
Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej. Do wyłącznej właściwości rady gminy, zgodnie z art.18 ust.2 ustawy o samorządzie gminnym należy:
- uchwalanie statutu gminy,
- ustalanie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
- powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek burmistrza,
- uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
- uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- uchwalanie programów gospodarczych,
- ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
- podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
- podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
* określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
* emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez burmistrza,
* zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
* ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez burmistrza w roku budżetowym,
* zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
* tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
* określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez burmistrza,
* tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
* ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez burmistrza w roku budżetowym, - określanie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
- podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
- podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
- podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,
- nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
- podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
- stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
Informacja wytworzona przez:
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Data ostatniej aktualizacji:
02‑08‑2024 08:30:26
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie