Referat Spraw Obywatelskich (SO)
- prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w postaci kart osobowych mieszkańców,
- prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
- prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności,
- prowadzenie rejestru wyborców,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym w sprawach meldunkowych,
- wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań z urzędu,
- wydawanie poświadczeń zamieszkania, zaświadczeń i poświadczeń w sprawach rentowych i związanych z zatrudnieniem poza granicami Polski,
- współdziałanie z PESEL, USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności oraz w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej, a także w związku z wystawianiem dokumentu tożsamości,
- sporządzanie wykazu osób podlegających rejestracji na potrzeby kwalifikacji wojskowej,
- nadawanie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjnej i dowodowej
- załatwianie wszelkich pozostałych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
- wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń na podstawie dokumentacji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
- prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej.
- Przygotowywanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, przygotowywanie wykazów osób zmarłych dla Urzędów Skarbowych,
Do zadań Referatu w zakresie spraw wojskowych należy:
- Udział w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzeniu.
- przygotowanie rozstrzygnięć w przedmiocie grzywny w celu rejestracji lub przymuszenia w przedmiocie doprowadzenia osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej,
- przygotowywanie decyzji Wójta orzekających o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- prowadzenie w czasie kwalifikacji wojskowej, listy osób, które stawiły się do komisji kwalifikacji wojskowej
Do zadań Referatu w zakresie spraw obronnych należy:
- Przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach
- Organizowanie i wykonywanie przez jednostki organizacyjne gminy zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w tym ustalanie zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji.
- Organizowanie formacji obronnych i koordynowanie ich działań oraz inne sprawy określone odrębnymi przepisami.
- Organizowanie akcji kurierskiej.
- Organizowanie systemu kierowania obronnością w gminie
Do zadań Referatu w zakresie obrony cywilnej należy:
- opracowywanie i aktualizowanie planów obrony cywilnej,
- planowanie i organizacja systemu kierowania obroną cywilną,
- zorganizowanie i przygotowanie do działania sił OC,
- aktualizacja planów działania formacji OC,
- planowanie i utrzymanie w gotowości do użycia sił i środków OC do likwidacji skutków klęsk żywiołowych, awarii i katastrof,
- opracowywanie i aktualizowanie planów:
a) ewakuacji ludności z miejsc zagrożonych,
b) zastępczego miejsca szpitalnego,
7. współdziałanie z placówkami służby zdrowia w zakresie pomocy ludności poszkodowanej,
8. przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń,
9.współdziałanie z zakładami pracy oraz innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
10.planowanie i organizacja działalności szkoleniowo-popularyzacyjnej,
11. prowadzenie w powyższym zakresie szkoleń.
Do zadań Referatu w zakresie spraw ochrony przeciwpożarowej należy:
- Prowadzenie wszelkich spraw związanych z funkcjonowaniem jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Szczekociny.
- Prowadzenie spraw z zakresu: bieżącego utrzymania, remontów i rozbudowy budynków remiz ochotniczych straży pożarnych.
- Obliczanie ekwiwalentu za udział w działaniach pożarniczych i szkoleniach strażaków.
- realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej oraz innych nadzwyczajnych zagrożeń,
- współpraca w tym zakresie z organami policji i straży pożarnych,
- analizy potrzeb jednostek OSP w zakresie wyposażenia w niezbędny sprzęt,
- obsługi organizacyjnej OSP
- realizacji innych zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
W zakresie działalności gospodarczej i handlu do zadań referatu należy w szczególności:
- Realizacja działań z zakresu Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących udzielania zezwoleń, odmowy udzielania zezwoleń, cofania zezwoleń, wygaszania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Ustalenie wysokości i kontrola wnoszenia opłat z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Nadzór nad funkcjonowaniem handlu i gastronomii w gminie.
- Prowadzenie rejestru obiektów agroturystycznych prowadzonych przez rolników i wydawanie zaświadczeń.
- Nadzór nad targami i targowiskami.
W zakresie opieki nad zabytkami do zadań referatu należy w szczególności:
- Zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków
- Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
W zakresie Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego do zadań referatu należy w szczególności:
- Koordynowanie prac z zakresu Zarządzania Kryzysowego.
- Planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie
- Planowanie i organizowanie systemów ostrzegania ludności.
- Zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych.
- Organizowanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej.
- Prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, nadzór nad wykonywaniem konserwacji i utrzymania w pełnej gotowości środków alarmowych i łączności, wyposażenia i sprzętu.
Do zadań Referatu w zakresie pozostałych spraw należy:
- Prowadzenie spraw i współdziałanie w sprawach zgromadzeń, cudzoziemców, mniejszości narodowych i obywatelstwa,
- Prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych
- Pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych urzędu, przeprowadzanie postępowań w sprawie wydania poświadczeń bezpieczeństwa.
- Prowadzenie kancelarii tajnej.
- Zgłaszanie do rejestracji GIODO zbioru danych osobowych.
PRACOWNICY:
email: bip@szczekociny.pl tel.:343557050 , w dniu: 19‑04‑2013 15:15:00
email: bip@szczekociny.pl tel.:343557050 , w dniu: 19‑04‑2013 15:15:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|