Zadania Referatu w zakresie Planowanie Przestrzennego obejmują sprawy z zakresu:
- ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
- koordynacja sporządzania projektów planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie wypisów i wyrysów z aktualnie obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego, także z uchylonych i nieobowiązujących oraz studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie rejestrów planów miejscowych, a także wniosków o ich sporządzenie lub zmianę oraz przechowywanie oryginałów planów zagospodarowania przestrzennego uchylonych i nieobowiązujących,
- wydawanie decyzji o warunkiach zabudowy w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o przeniesieniu decyzjii o warunkach zabudowy,
- prowadzenie rejestrów wydanych decyzji,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w związku z należnymi Gminie opłatami i ewentualnymi odszkodowaniami za poniesioną przez właścicieli gruntów szkodę rzeczywistą, wynikającymi z uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz realizacją zapisów zawartych w uchwałach Rady Gminy dotyczących tzw. opłat planistycznych,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących zmian w budowie obiektu w zakresie ich zgodności z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych nieruchomości,
- wydawanie decyzji stwierdzających wygaśnięcie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.
- pomoc dla inwestorów w zakresie porad i informacji dotyczących procedur zmierzających do wydania decyzji administracyjnych dotyczących przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz budowlanych.
Zakresie inwestycji gminnych zadania Referatu obejmują:
- Koordynowanie i nadzór nad przygotowaniem i realizacją inwestycji gminnych,
- Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy, w zakresie inwestycji realizowanych na terenie miasta i gminy,
- Inicjowanie spraw wyposażenia gruntów w urządzenia komunalne i sieć uzbrojenia terenu,
- Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji inwestycji gminnych,
- Rozliczenie rzeczowe inwestycji zakończonych i przekazanie dokumentów do Referatu KPiO.
- Organizowanie procesu budowy, z uwzględnieniem zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, a w szczególności zapewnienie:
- zlecanie opracowania projektu budowlanego i stosownie do potrzeb innych projektów,
- nadzór nad wykonaniem i odbiorem robót budowlanych
- Współpraca z inspektorem nadzoru w okresie poprzedzającym realizacje budowy, okresie trwania, przebiegu budowy (realizacji) oraz związanych z odbiorem obiektu lub robót a także w okresie rękojmi
- Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie
- Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub znikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywania ich do Użytkowania.
- Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy.
W zakresie rozwoju gminy zadania Referatu obejmują:
- Koordynacja i nadzór nad opracowywaniem projektów gminnych programów gospodarczych strategii i rozwoju Gminy,
- Przygotowaniu planów inwestycyjnych,
W zakresie zamówień publicznych zadania Referatu obejmują:
- Planowanie zamówień publicznych,
- Przygotowanie we współpracy z właściwymi referatami dokumentów niezbędnych do ogłaszania przetargów,
- Ogłaszanie, organizacja i przeprowadzanie przetargów,
- Przedkładanie Burmistrzowi do zatwierdzenia kompletnej dokumentacji przetargowej,
- Prowadzenie rejestru zamówień publicznych, do których stosuje się prawoo zamówieniach publicznych,
- Sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
- Prowadzenie spraw z zakresu partnerstwa publiczno - prywatnego.
W zakresie promocji Gminy i pozyskiwania środków pozabudżetowych zadania Referatu obejmują: - Współpraca w zakresie promocji z organizacjami społecznymi i gospodarczymi działającymi na terenie miasta i gminy,
- Działalność informacyjno - wydawnicza,
- Współpraca z mediami,
- Inicjowanie i koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem środków pozabudżetowych (wypełnianie wniosków aplikacyjnych, aplikowanie, monitorowanie i nadzór nad realizacją i rozliczaniem inwestycji zgodnie ze złożonymi wnioskami, ,
- Współpraca z administracją rządową i samorządową w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych i w zakresie promocji miasta i gminy Szczekociny,
- Współpraca z organizacjami międzynarodowymi ,
- Kontakty z samorządami i innymi podmiotami zagranicznymi,
- Przygotowanie informacji, materiałów, opracowań i wydawanie materiałów promującychmiasto i gminę ,
- Publikowanie informacji w środkach przekazu i na stronie internetowej Urzędu Miasta iGminy Szczekociny
W zakresie gospodarki komunalnej do zadań referatu należy w szczególności: - Gospodarowanie gminnym zasobem mieszkaniowym tj. prowadzenie ewidencji,przygotowanie dokumentacji i projektów umów najmu lokali mieszkalnychi użytkowych,
- Gospodarowanie obiektami i lokalami komunalnymi (bieżące utrzymanie, eksploatacje, czynsze, opłaty i prowadzenie ewidencji wnioskowanie o inwestycje i remonty),
- Prowadzenie ewidencji podań o przydział lokalu mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu gminy i spraw związanych z przydziałem lokali.
- Prowadzenie egzekucji administracyjnej w sprawach lokalowych,
- Bieżące utrzymanie budynków wchodzących w skład gminnego zasobu mieszkaniowego,
- zarządzanie budynkiem Urzędu, koordynacja prowadzonych w nich remontów, nadzór i koordynacja bieżących prac konserwacyjnych, porządkowych i gospodarczych,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania budynku urzędu i środków transportu Urzędu,
- zapewnienie dostaw mediów niezbędnych do funkcjonowania urzędu i ich rozliczanie.
- podejmowanie działań w zakresie: właściwego utrzymania zielni miejskiej, oczyszczania miasta, cmentarnictwa i grobów wojennych
- Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem mieszkańcom Gminy dostawwody oraz oczyszczania ścieków,
- Prowadzenie spraw w zakresie eksploatacji, utrzymania i remontów kanalizacjideszczowej,
- Prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia miasta i gminy w niezbędne dostawy energiielektrycznej, cieplnej i gazu,
- Współdziałanie w zakresie obsługi targowiska,
- Organizowanie i kontrola prac osób skazanych,
- Organizowanie i nadzorowanie prac publicznych i robót interwencyjnych
- Wydawanie kart drogowych , terminowe rozliczanie kart drogowych i rozliczanie zużycia paliwa zakupionego dla samochodów służbowych Urzędu.
- Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
- Prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej.
W zakresie dróg gminnych do zadań referatu należy w szczególności:
- Wydawanie opinii w zakresie przebiegu dróg powiatowych,
- Przygotowanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych oraz występowanie do zarządu powiatu o opinię,
- Planowanie i budowa, remonty, modernizacja, bieżące utrzymanie i ochrona dróg gminnych, w tym rozliczanie rzeczowo - finansowe w/w robot,
- Budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona dróg transportu rolnego, w tym rozliczanie rzeczowo - finansowe w/w robót,
- Zarządzanie siecią dróg gminnych,
- Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
- Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów związanych z gospodarka drogową,
- Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów niezwiązanych z gospodarka drogową.
- Prowadzenie bieżących i okresowych kontroli stanu dróg, ulic, placów, obiektów mostowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych.
- Współdziałanie z innymi zarządami dróg w przedmiocie realizacji inwestycji drogowych,
- Prowadzenie spraw w zakresie oznakowania dróg,
- Prowadzenie ewidencji dróg i obiektów drogowych,
- Ustalanie miejsc, w których opiera się opłaty za parkowanie pojazdów,
- Prowadzenie spraw w zakresie lokalnego transportu zbiorowego,
- Koordynacja spraw związanych z rozkładami jazdy komunikacji pasażerskiej,
- Nadzór nad utrzymaniem przystanków i wiat przystankowych,
- Prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic,
W zakresie utrzymania czystości i gospodarki odpadami do zadań referatu należy w szczególności:
- Realizacja zadań w zakresie czystości i porządku w gminie oraz prawidłowego stanu sanitarnego gminy, utylizacji odpadów komunalnych i wysypisk śmieci.
- Opracowywanie Planów Gospodarki dla Gminy i przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Prowadzenie rejestru wydanych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.
- Wydawanie decyzji w przypadku nie złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji.
- Współpraca z wykonawcą w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu gminy Szczekociny
- Prowadzenie sprawozdawczości z gospodarki odpadami komunalnymi.
W zakresie spraw oświaty, kultury, sportu i zdrowia oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi zadania Referatu obejmują:
- Stała współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad placówkamioświatowymi Gminy,
- Współpraca z dyrektorami placówek oświatowych i Kuratorium Oświaty,
- Przygotowanie stosownych dokumentów, projektów, uchwał w celu przeprowadzeniakonkursu na dyrektora szkoły podstawowej, gimnazjum i przedszkola,
- Realizacja procedury w sprawie awansu zawodowego na stopień nauczycielamianowanego,
- Przygotowanie stosownych dokumentów, projektów uchwał w celu nadania szkoleimienia,
- Koordynacja czynności prawnych i organizacyjnych związanych z zakładaniem, prowadzeniem, utrzymaniem, likwidacją, zmianą stopnia organizacji i przekształceniaprzedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum oraz przygotowanie stosownych aktówprawnych w tym zakresie,
- Przedkładanie do zatwierdzenia przez Burmistrza projektów organizacyjnych przedszkoli,szkół podstawowych i gimnazjów,
- Przygotowanie i przedkładanie Burmistrzowi projektów opinii w sprawie powołania nastanowisko dyrektora w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach,
- Organizowanie konkursów na dyrektora przedszkola szkoły podstawowej lub gimnazjum,
- Weryfikacja pod względem formalnym wniosków o wyrażenie zgody na założenieniepublicznego przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum przez osoby prawne lubfizyczne oraz przygotowanie projektów uchwał Rady w tym przedmiocie,
- Rozliczanie dotacji udzielonych z budżetu gminy niepublicznym placówkom oświatowym,
- Prowadzenie ewidencji spełnienia obowiązku szkolnego przez dzieci będące w wiekudo 18 lat zamieszkałych na terenie Gminy,
- Przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli, sieci i obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów,
- prowadzenie postępowań w sprawie dofinansowania pracowników młodocianych
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi;
- Przeprowadzanie konkursów w celu wyłonienia wykonawcy zadań publicznych z zakresu kultury fizycznej, sportu i kultury,
- rozliczanie oraz kontrola w/w wykonawców pod kątem prawidłowości wykorzystania dotacji
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza w dziedzinie sportu i kultury.
- Prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,
- Współpraca z Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu w zakresie upowszechniania i organizacji imprez kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych.
- współdziałanie z instytucjami ochrony zdrowia w sprawie organizacji akcji prozdrowotynych na terenie Gminy Szczekociny;
- koordynowanie działalności organizacji i instytucji, których celem jest ochrona zdrowia,
- organizowanie na terenie gminy akcji związanych z ochroną zdrowia mieszkańców,
- opracowywanie programów prozdrowotnych dla mieszkańców gminy
PRACOWNICY: