Referat Gospodarki Komunalnej i Planowania Przestrzennego (GK)


W zakresie planowania przestrzennego do zadań Referatu należy:

  1. koordynacja sporządzania projektów planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego;
  2. wydawanie wypisów i wyrysów obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego, także z uchylonych i nieobowiązujących oraz studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego;
  3. prowadzenie rejestrów planów miejscowych a także wniosków o ich sporządzenie lub zmianę oraz przechowywanie oryginałów  planów zagospodarowania przestrzennego uchylonych i nieobowiązujących;
  4. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego;
  5. wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego;
  6. wydawanie decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy;
  7. prowadzenie rejestrów wydanych decyzji;
  8. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w związku z należnymi Gminie  opłatami i ewentualnymi odszkodowaniami za poniesioną przez właścicieli gruntów szkodę rzeczywistą, wynikającymi z uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz realizacją zapisów zawartych w uchwałach Rady Gminy dotyczących tzw. opłat planistycznych;
  9. wydawanie zaświadczeń dotyczących zmian w budowie obiektu w zakresie ich zgodności z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  10. wydawanie decyzji stwierdzających wygaśnięcie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego;

W zakresie drogownictwa do zadań Referatu należy:

  1. planowanie, budowa, remonty, modernizacja, bieżące utrzymanie i ochrona dróg gminnych, w tym rozliczanie rzeczowo - finansowe w/w robót;
  2. budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona dróg transportu rolnego w tym rozliczanie rzeczowo - finansowe w/w robót;
  3. zarządzanie siecią dróg gminnych;
  4. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia;
  5. wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych obiektów związanych z gospodarką drogową;
  6. wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową;
  7. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
  8. naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego oraz kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami podanymi w zezwoleniu;
  9. prowadzenie bieżących i okresowych kontroli stanu dróg, uli, placów, obiektów mostowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  10. współdziałanie z innymi zarządami dróg w przedmiocie realizacji inwestycji drogowych;
  11. prowadzenie spraw w zakresie oznakowania dróg;
  12. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów drogowych i mostowych;
  13. ustalanie miejsc, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów;
  14. nadzór nad utrzymaniem przystanków i wiat przystankowych;
  15. prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulicznym;
  16. prowadzeni spraw remontów dróg gminnych oraz mostów, w tym opracowywanie planów rzeczowo - finansowych remontów kapitalnych i bieżących, opracowywanie dokumentacji techniczno - prawnej do prowadzenia remontów, nadzór nad wykonywanymi remontami;
  17. bieżące utrzymanie w odpowiednim stanie technicznym nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, ciągów pieszych, ulic, placów i terenów zieleni otwartej;
  18. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
  19. przeprowadzanie kontroli gwarancyjnych dróg i obiektów drogowych;
  20. zarządzanie drogami gminnymi oraz współpraca z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych;
  21. organizacja zimowego utrzymania dróg gminnych oraz współdziałanie przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych i wojewódzkich;
  22. wydawanie opinii w zakresie przebiegu dróg;
  23. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia drogi  do kategorii dróg gminnych oraz występowanie w tej sprawie o opinie do właściwych organów.

W zakresie robót publicznych do zadań Referatu należy:

  1. organizowanie i kontrola prac osób skazanych;
  2. organizowanie i nadzorowanie prac publicznych oraz robót interwencyjnych.

W zakresie gospodarki komunalnej do zadań Referatu należy:

  1. gospodarowanie gminnym zasobem mieszkaniowym tj.: prowadzenie ewidencji, przygotowywanie dokumentacji i projektów umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych;
  2. gospodarowanie obiektami i lokalami komunalnymi (bieżące utrzymanie, eksploatacje, czynsze, opłaty, prowadzenie ewidencji oraz wnioskowanie o inwestycje i remonty);
  3. prowadzenie ewidencji podań o przydział lokalu  mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu gminy i spraw związanych z przydziałem lokali;
  4. prowadzenie egzekucji administracyjnej w sprawach lokalowych;
  5. bieżące utrzymywanie budynków wchodzących w skład gminnego zasobu mieszkaniowego;
  6. zarządzanie budynkiem Urzędu, koordynacja prowadzonych w nich remontów, nadzór i koordynacja bieżących prac konserwacyjnych, porządkowych i gospodarczych;
  7. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania budynku Urzędu i środków transportu Urzędu;
  8. zapewnienie dostaw mediów niezbędnych do funkcjonowania Urzędu i ich rozliczanie;
  9. podejmowanie działań w zakresie: właściwego utrzymania zieleni miejskiej, oczyszczania miasta, cmentarnictwa i grobów wojennych, decydowanie o zamknięciu cmentarza;
  10. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem mieszkańcom Gminy dostaw wody oraz oczyszczania ścieków;
  11. realizacja zadań Gminy w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie w zakresie "dzikich wysypisk";
  12. prowadzenie spraw w zakresie eksploatacji, utrzymania i remontów kanalizacji deszczowej;
  13. prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia Gminy w niezbędne dostawy energii elektrycznej, cieplnej i gazu;
  14. współdziałanie w zakresie obsługii targowiska;
  15. wydawanie kart drogowych, terminowe rozliczanie kart drogowych i rozliczanie zużycia paliwa zakupionego dla samochodów służbowych Urzędu;
  16. organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi;
  17. prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej.

W zakresie opieki nad zabytkami do zadań Referatu należy:

  1. zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków;
  2. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków.

 

Jolanta Gradzińska
Stanowisko ds. planowania przestrzennego
Imię:
Jolanta
Nazwisko:
Gradzińska
Telefon:
(0-34) 355-70-50 wew. 110
Fax:
(0-34) 355-71-65
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Łukasz Boryń
Stanowsiko ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej oraz utrzymania czystości i porządku w gminie
Imię:
Łukasz
Nazwisko:
Boryń
Telefon:
(0-34) 355-70-50 wew. 110
Fax:
(0-34) 355-71-65
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Agata Szymańska
Stanowisko ds. drogownictwa oraz robót publicznych
Imię:
Agata
Nazwisko:
Szymańska
Telefon:
(0-34) 355-70-50 wew. 110
Fax:
(0-34) 355-71-65
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Imię:
Łukasz
Nazwisko:
Boryń
Telefon:
(0-34) 355-70-50 wew. 110
Fax:
(0-34) 355-71-65
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Imię:
Jolanta
Nazwisko:
Gradzińska
Telefon:
(0-34) 355-70-50 wew. 110
Fax:
(0-34) 355-71-65
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Imię:
Agata
Nazwisko:
Szymańska
Telefon:
(0-34) 355-70-50 wew. 110
Fax:
(0-34) 355-71-65
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Agata Szymańska , w dniu:  30‑10‑2019 15:13:18
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Robert Dzienniak
email: bip@szczekociny.pl tel.:343557050
, w dniu:  30‑10‑2019 15:13:18
Data ostatniej aktualizacji:
24‑01‑2024 09:29:42
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie